Friday, November 28, 2008

Mancare de cartofi-Gulas a la Deea


Am facut o mancarica de cartofi...un fel de gulas...
Din nou va prezint o reteta proprie.

Avem nevoie de:
-3 cartofi mai maricei
-1ceapa mare
-1/2 ardei
-3 morcovi(am pus 3 pentru ca erau mai mititei)
-2 foi de dafin
-cimbru
-sare, piper
-150 gr mazare(Bonduelle am folosit eu)
-costite de porc-eu le-am cumparat gata marinate, erau de o culoare rosiatica, cred ca aveau boia.
-marar

Am tocat cubulete ceapa, morcovii, ardeiul si le-am pus intr-o cratita la calit.Am adaugat peste costitele, pe care le-am taiat mai mici si am lasat totul la calit.Amestecam din cand in cand.

Cand s-au calit...adaugam un pahar cu apa si lasam sa fiarba.
Cand apa scade, vedem in ce stadiu e carnea incercand cu o furculita daca s-a fiert, iar daca nu mai adaugam un pahar cu apa.
Mie imi place sa fiarba mult carnea.
Bun ...continuam...lasam sa mai fiarba putin carnea si apa va scadea din nou.
Cand apa scade adaugam cartofiorii si mai punem un pahar doua de apa cat sa acopere cartofii.Adaugam sare, piper dupa gust,cimbru...eu am pus si 2 foi de dafin si crema de ardei iute si dulce o lingurita din fiecare.

(Aceasta crema este un preparat specific unguresc. In zona mea,Oradea se gaseste mai peste tot.)

Cand cartofii au fiert, am adaugat mazarea.Am mai lasat vreo 3 minute la fiert.

Cand luam dupa foc adaugam marar si acoperim cu un capac.
Pofta buna!

No comments: