Sunday, September 07, 2008

Eclere




E prima data cand ma incumet sa fac eclere.Initial era programata o alta prajiturica pentru ziua de ieri, dar cum lui Stefan ii plac mult eclerele am zis "hai sa ii fac o surpriza"...si surpriza a fost si pentru mine pentru ca au iesit super gustoase, putin cam grasane dar...gustoase.

Pentru crema avem nevoie de:-6-7 galbenusuri
-o cana cu zahar
-2vanilii
-o budinca de vanilie(se pot pune chiar 2)
-7-8 linguri de faina(in cazul in care praful de budinca
e putin reducem numarul lingurior de faina)
-1l de lapte
Pentru aluat avem nevoie de:-20 linguri untura topita(sau margarina)
-25 linguri de apa
-300 gr faina
-jumate de lingurita bicarbonat stins cu otet
-minim 8 oua(eu am pus 10 )

Cum facem crema:
Frecam cele 6-7 galbenusuri cu zaharul.vaniliile,budincile,faina.Turnam laptele treptat in timp ce amestecam compozitia.Dupa ce am pus tot laptele, punem la foc pana se ingroasa(invartim cu lingura de lemn tot timpul compozitia de pe foc).Cand este gata o luam dupa foc si adaugam peste albusurile (care au ramas )batute spuma tare.

Aluatul:
Untura topita(sau margarina)se amesteca cu cele 25 linguri de apa, se pun pe foc si se fierb.Luam cratita dupa foc si adaugam in ploaie faina amestecand incontinuu compozitia.Adaugam si bicarbonatul.Ouale (cele 10) le adaugam intregi, unul cate unul.

Ungem tava cu ulei si o tapetam cu faina.

Spritam aluatul in tava sub forma de bastonase, cam de forma si lungimea unui deget.(Mie mi-au iesit super gigantice :))).Le lasa in cuptor pana devin aurii si observam ca au crescut.

MMMM foarte gustoase.Poftiti la...ingrasat!:))

2 comments:

Anonymous said...

dar spune-ne te rog cum facem glazura de ciocolata pe care ai pus-o deasupra:)

Anonymous said...

Bine ai venit pe blogul meu.
Glazura o fac de obicei din ciocolata neagra si margarina/unt.Cantitatile difera in functie de cate eclere am.Poti pune de exemplu 100 gr ciocolata si 30-40 gr margarina.
Te mai astept in vizita.