Tuesday, February 10, 2009

Paella


De mult imi doresc sa postez reteta asta aici.
Nu este reteta mea, nu am participat la prepararea acestei minuni, dar imi doresc sa o vedeti si voi si poate veti avea curajul sa o incercati. Spun curajul, pentru ca e o reteta destul de grea, cel putin pentru mine care sunt o incepatoare in arta culinara. Trebuie respectate gramajele si e nevoie de ustensile speciale pentru ca Paella sa iasa ca la carte.

Paella este o mancare traditionala spaniola este un preparat culinar pe baza de orez, legume si carne sau fructe de mare.Varietatea soiurilor de fructe, legume si verderuri permit celor care doresc adoptarea unei diete vegetariene, naturale si sanatoase.
Un alt ingredient de baza al paellei este sofranul.
Sofranul este cel mai scump condiment din lume (orice sub 4 euro gramul este suspect de ieftin). In tarile producatoare bineinteles, pretul este mult mai mic.
Sofranul este mult folosit in Asia Centrala si Nordul Indiei, pentru felurile cu orez.


Pentru Paella, care pur si simplu mi-a schimbat parerea si pot spune si gustul in ceea ce priveste mancarea cu fructe de mare si alte lighioane cu multe picioruse avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

Pt 8 persoane:

-1 kg orez
-200 gr creveti proaspeti
-200 gr calamar rondele
-200 gr scoici albe (almejas)
-200 gr bonito sau ton conserva
-1/2 kg scoici negre(mejillones)
-8 cigalas mici
-1 kg pui
-1 ardei rosu
-1 kg iepure
-2 linguri mari depasta de rosii
-1 plic sofran
-1 cutie mica de masline verzi
-sare
-un pahar de ulei

Mod de preparare:

Turnam uleiul in paellera(vasul specific in care se prepara paella).Cand uleiul se incalzeste adaugam puiul si iepurele sa se prajeasca.Asezonam cu sare si lasam la prajit pana ce capata o culoare aurie.

Adaugam calamarul si ardeiul taiat felii lungi si subtiri sau cubulete. Se adauga si pasta de tomate. Lasam sa se caleasca bine.
Adaugam crevetii, scoicile albe, cigalas si scoicile negre.
Odata ce totul este bine calit se scot cigalas si scoicile negre, care vor fi folosite ulterior la decorat.
Adaugam apa, pentru fiecare pahar cu orez 2 pahare si jumate de apa.
Cand incepe sa fiarba se adauga maslinele bonito sau ton din conserva si sofranul.
Se lasa la fiert intre 10 si 15 min si se mai adauga sare daca e nevoie.
Se adauga orezul si se lasa la fiert timp de 20 min. la foc lent.
Cinci minute inainte de a stinge focul, se aseaza cigalas si scoicile negre.

Paella asta am servit-o mai recent in dec 2008, la masa de ramas bun(la plecarea noastra din Spania) pe care au pregatit-o niste oameni deosebiti si prieteni adevarati,pot spune ca sunt chiar a 2-a familie pentru noi.




Portia mea pe care am devorat-o in mai putin de 5 minute :))

...am mancat pana si lighioanele cu picioare...iar Stefan care nu mananca peste in viata asta de om :P a cerut supliment (ca la gradi):P

...si aici prima noastra Paella, pe care am servit-o alaturi de aceeasi prieteni si de mami mea, care nu se da in laturi de la nimic in materie culinara, incearca pana si cele mai "turbate" preparate.


Delicios...parca mi-e pofta deja de o portie minca...

7 comments:

Lory said...

O minunatie!!!! imi inchipui ce buna e ...mai ales ca a fost facuta direct la jar dupa cate am vazut
Felicitari!!! e super

Lory said...

Imaginile mi-au luat ochii :))...acum am vazut ca nu e facuta de tine
Oricum FELICITARI bucatarului

Amalia said...

Eeei si eu am mancat la cineva, tot asa la plecarea din Spania... au fost tare draguti, mi-au dat si reteta, mi-am cumparat si tigaie de acolo. O sa o fac si eu cat de curand, e foarte buna !

DIANA said...

Mi s-a facut acum o pofta,de nu mai pot.De mult vreau si eu sa fac o paella cu lighioane de mare,dar nu m-am incumetat inca.

Deea said...

Lory e super super.O spun eu care nu prea sunt cu lighioanele de mare...la mine pui sa fie :P.
A fost facuta intradevar la jar pe o chestie speciala ca un ochi mare mare de aragaz..Miammmm
Chiar felicitari bucatarului ...mai bine spus bucatarilor pentru ca a participat o familie intreaga la pregatirea ei.
Pupici Lory

Deea said...

Amalia nu-i asa ca e super gustoasa?
Sa stii ca eu am incercat Paella si la restaurant acolo, dar nu se compara cu cea proaspata , facuta acasa .... cu multa multa dragoste :P
Eu inca nu indraznesc sa ma apuc de facut ... dar cine stie poate o incerc ... cine stie ce amestecatura nebuneasca o sa-mi iasa.:)

Deea said...

Diana... cum tot repet nici eu nu am indraznit inca, dar cat de rau poate sa ne iasa :)
Eu zic sa incerci tu prima si apoi te urmez si eu :P
Te pup dulce.