Saturday, December 04, 2010

Orez cu legume si ciuperci



O mancare tare gusoasa si potrivita pentru acest sezon, pentru ca suntem in post.

Avem nevoie de:

- 500 g orez
- 1/2 kg ciuperci champignon
- 1 dovlecel mic (zucchini)
- 1 ceapa
- 1 ardei gras rosu, verde, galben sau - din toate culorile cate un sfert :P
- sare si piper

Fierbem orezul de jumatate, in apa cu putina sare si o lingura de ulei.
Tocam ceapa marunt si o tragem la tigaie adaugand putina apa calduta peste, pana devine moale.

Peste ceapa adaugam ardeiul taiat cubulete si jumate de pahar cu apa.Lasam sa se inmoaie putin si sa se evapore apa, dupa care adaugam ciupercile taiate cubulete, care in prealabil au fost curatate si spalate bine.(*la ciuperci eu folosesc doar palaria nu si piciorul :)

Adaugam si dovlecelul taiat tot cubulete si acoperim cu un capac.Dovlecelul si ciupercile vor lasa o zeama, de aceea nu mai este necesar sa adaugam apa.Adaugam peste si orezul fiert de jumate, dupa ce l-am spalat si strecurat bine.

Daca vedeti ca zeama legumelor nu este de ajuns adaugati putina apa calda peste, astfel incat sa poata fierbe orezul.

Cand a scazut apa iar orezul este aproape fiert , opriti focul acoperiti cu un capac 5 minute.

*Pentru a da culoare orezului puteti folosi sofran.

7 comments:

Unknown said...

Arata delicios! Si eu fac orez si mai mereu incerc noi combinatii asa ca e bine venita reteta ta!
Pupici!

Irina said...

Imi place mult prima poza, felicitari!

Deea said...

Buna Iulia.Sa stii ca eu nu ma omoram dupa orez,dar in combinatia asta imi face oricand cu ochiul.:)Pusi

Deea said...

Multumesc Irina.Te pup.

violette said...

Un Craciun plin de fericire, sanatate si caldura in suflete si un an nou bogat si imbelsugat !
LA MULTI ANI !

Maya said...

Îti doresc un An Nou fericit alaturi de cei dragi! :-*

Deea said...

Buna Maya Un An Nou Fericit si tie si intregii familii te pup