Tuesday, March 17, 2009

Prajitura Amandina





Am luat reteta din revista Practic in bucatarie.
Am tot facut eu amandine, dar nicioadata dupa reteta asta asa ca am zis sa o incerc.La final am fost tare multumita de ea.

Pentru blat avem nevoie de:

-7 oua
-5 linguri de apa
-12 linguri de faina
-12 linguri de zahar(eu am pus doar 10, pt ca mi s-a parut mult 12)
-2 linguri cacao
-1 vf de lingurita sare

Pentru crema ne trebuie:

-3 oua
-1 cana zahar
-2 linguri cacao
-200 gr unt(eu am pus 250)
-7 linguri zahar, pe care eu le-am taiat dupa lista pt ca din nou mi s-a parut prea mult.

Siropul:

-200 ml cafea Amaroy tare(reteta era cu cafea Nova Brasilia)

Glazura:

-5 patratele cioco menaj(eu am pus poiana aerata - 1 tableta)
-5 linguri cafea(eu am pus apa)
-2 linguri zahar(pe care eu nu le-am mai pus, era deja destul de dulce ciocolata)

Blatul:

Batem albusurile cu zaharul, sarea si 5 linguri de apa.
Adaugam cacaoa si galbenusurilefrecate separat si apoi faina.
Amestecam totul cu mixerul.
Am tapetat forma si am turnat compozitia.Lasam 20 min la cuptor.

Crema:

Frecam zaharul cu ouale si cacaoa, dupa care le fierbem in baie de aburi pana se caramelizeaza crema.
Separat frecam spuma untul.
Cand crema s-a racit adaugam peste unt si amestecam.

Cand blatul e copt, il scoatem la racit , iar apoi il taiempe orizontala in 2 si il insiropam.
Umplem cu crema.
Turnam deasupra glazura si ornam dupa plac.

Pofta buna!

21 comments:

ama said...

vai de mine ce bine arata! :) felicitari!

eu mor dupa amandine, dar imi e tare teama sa fac prajituri :D

Ina Todoran said...

Tiiii ce bine ti-au iesit!

Deea said...

Sa stii Ama ca nici mie nu imi ies prajiturile mereu...dar pana la urma tot le mancam :))Ai mei sunt niste draguti ma incurajeaza mereu.
Si noua ne plac amandinele ...reteta asta chiar a iesit bine.
Sa nu iti fie teama de incercat orice sunt sigura ca iti vor iesi pt ca esti o bucatareasa talentata.
Pupici.

Deea said...

Ina scumpa...ce frumoasa poza ai la avatar!
Te pup si te invit la degustare.:*

Maria said...

M-ai innebunit...de pofta..

Deea said...

Te invit la o praji.

Mihai Japan said...

Vorba lui Ama, vai de mine!
Felicitari! Revin!

Amalia said...

Buna, ma uit cu pofta la blogul tau si am si executat cateva din bunatatile tale. Felicitari! As vrea sa fac de Paste prajitura Amandina, insa ceva nu e in regula la ingredientele cremei: apare zahar de 2 ori (1 cana si 7 linguri) si ouale nu sunt pe lsita, desi la preparare spui "frecam zaharul cu ouale...". Nu te supara, poate ma ajuti ca vreau sa le fac neaparat. Multumesc in avans!

Deea said...

Buna Amalia, Acum ca mi'ai zis am vazut si eu ca din graba nu am scris reteta completa.La crema pui 4 oua, iar acolo unde apare o cana cu zahar si apoi inca 7 linguri de zahar, eu nu am mai pus cele 7 linguri ca mi s'a parut mult.In reteta asa scria.Pune doar cana cu zahar.
Sper sa iti iasa.
Cum am putin timp actualizez reteta.Sa imi spui cum a iesitTe pup

Cristina said...

Draga Deea,amandina este prajitura mea preferata insa pana acum nu m-am incumetat sa o fac.Vazand-o cat de bine arata la tine pe blog,cu siguranta ca o voi incerca cat de curand.Esti deja pe listuta mea ca voi mai veni la tine in vizita,imi place ce vad aici.Te pup

Deea said...

Cristina scumpa bine te-am gasit!Te-am trecut si eu in listuta mea.Pupici!

Anonymous said...

foarte bine arata !
te rog frumos ce dimensiune are tava ?
mersi!

Anonymous said...

te rog ce dimensiune are tava?
mersi!

Deea said...

Bine ai venit pe blogul meu!Tava are 25 cm / 25 cm e mica.Pupici

Anonymous said...

Cum e crema?
Eu am facut-o altfel si s-a intarit. Asta n-ar fi o problema, dar era mult prea tare, as vrea ceva mai spumos.

Cea indicata de tine o faceam si eu, fara cacao, la alt dulce, mi-e teama sa nu ii schimbe consistenta, totusi, cacaoa.

Multumesc.

Deea said...

Crema mi-a iesit super ok si lagust si la consistenta.
Mie nu mi s-a intarit deloc...a iesit moale.
Pupici

roxana said...

buna deea .am facut prajitura si nu prea mi-a iesit crema.s-a facut prea moale.tie cum ti-a iesit ???

Deea said...

Buna Roxana.Nici mie nu mi-a iesit crema foarte foarte tare, dar a iesit bine.Data viitoare sa o lasi in baie de aburi mai mult pana se ingroasa, apoi la racit.

Klauditza said...

Buna fetelor..asa mult ati laudat reteta ca m-ati pus pe ganduri!Si cum prietenul meu adora amandinele...m-am incumetat sa ma apuc de treaba!Daca as fi stiut ce va urma...as fi preferat sa stau!!!
1.Blatul nu numai ca nu a crescut,dar era pietroi!(in reteta era mentionata doar durata de stationare a tavii in cuptor....nu si la ce temperatura urmeaza sa se prajeasca)Asa ca am facut in locul blatului compozitia de la negresa care mi-a iesit OK.
2.Crema a iesit ok.
3.Cafeaua folosita in loc de sirop mult prea fada...data viitoare voi folosi cu toata increderea siropul batranesc din:apa+zahar(miere)+rom.
4.Glazura din ciocolata...este mult pre groasa(desi am incercat s-o tin mai mult pe foc pt a se lichefia mai mul),pt a putea fi repartizata uniform pe suprafata prajiturii.O glazura din apa+zahar+cacao+unt ar fi mult mai usor de manevrat,si n-ar fi nici asa de dulce!!!!!!!!(si n-am pus decat ciocolata).
Deci nu pot spune ca am avut o zi tocmai placuta!!!

Deea said...

Buna Klauditza,imi para nespus de rau pentru nereusita :P, nu stiu ce sa zic mie mi-a iesit buna.Reteta o am dintr-o revista ... am urmat pasii si.. ai vazut ce a iesit.
Nu te da batuta in bucatarie improvizezi pe parcurs ... gusti ...
Sper ca data viitoara sa iasa.
O zi frumoasa

Anonymous said...

Arata foarte bine, dar dupa cum spune si Klauditza mai bine sa stau decat sa ma apuc...sau sa caut o reteta sigura...Din pacate astfel de retete ies doar din noroc sau daca ai cantitatile exacte, asa cu lingura cam joci ruleta...Fiecare are altfel de lingura/cana in casa, unii mai mari altii mai mici, cantitatile ar trebui date cu exactitate, in grame, asa procedeaza cofetarii sa le iasa mereu prajiturile ;)