Thursday, November 13, 2008

Mini amandine-cu frisca :)



Reteta am luat-o de pe blogul Laurei S, dar nu m-am putut abtine sa nu modific putin reteta...am facut-o a la moi:).Daca ma gandesc bine am modificat-o destul de mult...cum zice Stefan..."tu incepi o prajitura si la sfarsit iese alte prajitura", asta pentru ca mereu adaug, modific...tooot.

Pentru blat am folosit:
- 6 oua
- 200 gr zahar
- 30 ml apa
- 30 ml ulei
- 20 gr cacao
- 8 linguri cu faina

Data viitoare am sa pun si un praf de copt...pt ca nu prea mi-a crescut blatul :P

Am batut albusurile spuma tare.Am adaugat zaharul, apa si galbenusurile frecate cu ulei.Am amestecat cu o lingura(nu cu mixerul) asa cum spunea Laura:P...de jos in sus pana s-au incorporat albusurile.

Am adaugat faina amestecata cu cacaoa, putin cate putin si am mixat.

Am turnat compozitia intr-o tava tapetata cu ulei si faina(pt ca nu aveam hartie de copt).

Am dat la cuptor 35 min.

Cand este gata copt blatul se lasa la racit si se taie pe la jumate, normal...anormal e cum am facut eu...blatul nu a crescut cat ar fi trebuit si nu l-am mai taiat :P.L-am lasat la racit.

Siropul:
-2 linguri cafea ness(ca nu am avut cappucino):D
-400 ml apa
-7 linguri zahar

Crema:
- 3 galbenusuri
- 150 gr zahar pudra
- 1 pachet de margarina sau unt ( de 250 gr)
- 3 linguri cacao

Am mixat bine margarina.Am adaugat zaharul si m continuat sa mixez.
Adaugam si galbenusurile si cacaoa si mixam din nou pana obtinem crema.

Am asezat blatul pe o tava si l-am insiropat...zic eu bine...dar se putea si mai bine.:P

Am turnat peste crema si am uniformizat cu un cutit lat.





Glazura:
-100 gr ciocolata
-50 gr margarina

Am turnat peste glazura si am uniformizat, apoi am batut o frisca-200 ml si am turnat peste.Am uniformizat din nou.


Si peste am razuit putina cioco.

Gata!


Am sa particip cu aceasta reteta la concursul oraganizat de Teo , cu premii sponsorizate de www.laica.ro

12 comments:

Anonymous said...

Arata foarte bine prajitura, cu siguranta este delicioasa. Felicitari!! :)

Laura said...

Deea, felicitari pentru amandinutele tale, imbracate atat de frumos in frisca si zulufi de cioco :P
Ultima poza, cu sectiunea aia super-apetisanta imi cam da de furca, acum in prag de post al Craciunului :)))

Te pup pentru reusita!!!

Deea said...

Iulia, iti mulyumesc.Sunt tare gustoase, nu se compara deloc cu cele din comert sunt mult mai fine.

Anonymous said...

Eu pacatoasa te-am ispitit:P si pe toti cei din jurul meu.
Eu cred ca ar trebui interzise blogurile culinare in postul Craciunului :))

Ina Todoran said...

Foarte frumoase Deea! Nota 10*

Ginette said...

Foarte frumoase, felicitari !!! Trebuie sa le fac neaparat. te pup !

Anonymous said...

Multumesc Inuta.Pupici!

Anonymous said...

Da ginette sa le faci, dar in cantitate dubla :))...la noi au disparut imediat.
Iti multumesc si tie pentru aprecieri.

Edith said...

mmmm ce bine arataaa!! Super! :)

Unknown said...

Un premiu, de la mine, pentru aceste prajituri (si nu numai).

Anonymous said...

Multumesc Edith.
Sunt super amandinele, cum am mai spus mult mai gustoase ca si cele din cofetarii.

Anonymous said...

Iti multumesc Didona pentru premiu.Esti o draguta.