Friday, November 07, 2008

Cous Cous cu tocana de pui


Am folosit:
-250 gr cous cous marunt
-250 grame ciuperci champinon taiate felii
-350 gr masline negre cu sambure
-1 ceapa mare
-carne de pui(pulpe, piept, aripi)
-sare piper
-foi de dafin
-faina
-200 ml sos de rosii

Tocam ceapa marunt si o punem la calit intr-o cratita mare.
Carnea taiata bucati mici o dam cu sare, piper, dupa care o trecem prin faina.
Punem carnea peste ceapa si adaugam apa, cat sa acopere carnea.
Se adauga ciupercile, maslinele si foile de dafin.Lasam sa fiarba.Cand sosul ia bine gustul ingredientelor, cu un polonic separam 350 ml.
Adaugam sosul cald peste 250 gr cous cous amestecam si cand s-a incorporat bine acoperim cu un capac.Cous cousul va absorbi sosul.
In oala cu carne adaugam un pahar , doua de apa, astfel incat carnea sa fiarba bine in continuare.Gustam ,iar daca mai e nevoie adaugam sare si piper.
Cand sosul scade din nou, iar carnea este fiarta adaugam sosul de rosii si mai lasam cateva minute.

O nebunie...Cous cousul aproape ca l-am mancat gol (fara carne) atat de gustos a iesit.

Nota: Cous cousul se poate face si cu supa ce ramane de la fierberea carnitei pentru o salata de boeuf de exemplu sau pur si simplu cu apa , sare si o lingura de ulei.

3 comments:

Ioana said...

Daca prajesti putin cous cous-ul ianinte de a-l fierbe .... hmmmmmmmmmmmmmmm ce bunatate iese.

Anonymous said...

Buna Ardelean,
Eu de obicei prajesc cous cousul ala cu bobite mai mari, unguresc ii zic eu.Cu asta maruntel asa nu am incercat.Stii ca sunt mai multe feluri de cous cous.
Sa stii ca am sa incerc sa il prajesc si pe asta...ms pt idee.
Te mai astept

Anonymous said...

Pt a fi mai sanatos, cous cous-ul cu bob mai mare (in America am vazut ca se cheama Israeli) nu il prajesc in ulei, ci intr-o oala/tigaie antiaderenta fara ulei il rumenesc pe aragaz pana ia o culoare usor aramie. La fel se poate face si in cuptor. Zic asta pt ca stiu ca unii il prajesc in ulei initial (e bun, dar nu e asa sanatos...). Cel marunt nu merge prajit, clasic se fierbe 1 min cu apa+putin ulei+condimente, iar apoi se lasa acoperit si se umfla (cant corespunzatoare cous cous si apa/supa). Chiar ieri am facut si eu ceva similar, doar ca tocanitei i-am dat o tenta marocana cu chimen macinat fin si susan. A fost asa bun...:) Numai bine, Ana