Wednesday, November 19, 2008

Prajitura FanyDeea :)


Acum sa va povestesc de unde numele acestei prajituri.
Ma gandeam zilele trecute cu ce sa il mai surprind pe Stefan...Si cum lui ii place tare mult crema de budinca de vanilie, am zis sa ii fac o prajitura cu crema asta.Eu aveam pofta de ciocolata...si am zis sa fac un blat de ciocolata pe gustul meu si crema de vanilie pe gustul lui.
Prajitura e o inventie proprie...crema de la o prajitura, blatul de la alta...o nebunie totala.D
M-am gandit sa o numesc FanyDeea-Fani cum ii spun prietenii lui Stefan si Deea de la Andreea :)

Pentru blat avem nevoie de:
-6 albusuri
-5 linguri de faina
-3 linguri bune de Nutella sau orice crema de ciocolata
-1 praf de copt

Nu am mai pus zahar pt ca Nutella era si asa destul de dulce.

Crema:
-6 galbenusuri
-2 budinci de vanilie
-600 ml lapte
-6 linguri zahar
-250 gr margarina

Sirop:
-200 ml apa
-2 linguri cafea ness
-25 gr coniac
-2 linguri zahar

Mod de preparare-Blat:

Se bat albusurile spuma tare.Se adauga Crema de ciocolata, in prealabil topita la micounde.
Amestecam cu lingura de lemn, usor.
Adaugam faina in ploaie si mixam.
Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu faina.
Dam la cuptorul preincalzit, aprox 30-35 min la 170 gr C.

Crema:
Punem laptele la incalzit, lasand 100 ml de lapte deoparte.
In 100 ml lapte rece punem cele 2 plicuri de vanilie si amestecam pana se dizolva.
Galbenusurile se freaca cu zaharul bine.
Adaugam peste laptele ce l-am pus pe foc galbenusurile frecate cu zahar si budinca dizolvata in lapte.Amestecam incontinuu pana se ingroasa budinca.
Lasam la racit.
Cand este rece crema amestecam cu margarina.Mixam toata crema bine bine.

!Neaparat lingem bine castronul si ustensilele de resturile de crema...mmmmmm...bun bun-scrie in reteta asta va jur!:P

Insiropam blatul dupa plac si turnam peste blatul rece crema.Nivelam bine si dam la frigider.

Eu am razuit deasupra ciocolata cu lapte si am presarat mniste bilute din 3 feluri de cicolata sa fie mai originala.

!Nota- cel mai indicat este sa incepem cu crema, pentru ca budinca trebuie sa se raceasca bine bine inainte sa o amestecam cu margarina.

A iesit o minunatie de prajitura.

13 comments:

Ginette said...

Ce-mi faci tu mie cu bunatatile astea de prajituri.......

Anonymous said...

Ginuca, te-as invita cu drag sa le degusti...dar cum sunt peste mari si tari....:P

Ina Todoran said...

mama ce salivez..... Exact pe gustul meu!!!!

Anonymous said...

Ina draga, ma bucur ca iti place.Sper sa o incerci.Iti spun eu ca nu iti va parea rau, e absolut de-li-cioa-sa.

Laura said...

Na, si ce-o zis Stefi tau?! :P
...cred ca, virgula, cam acelasi lucru pe care-l zic eu acum: gimme me, gimme me!!! :D
...cu praji asta cu blatul "din" nutella si crema, pe care eu o visez tot de cioco :P ...sau macar de caramel, hi, hi...am sa-i naucesc si eu pe ai mei cat de curand!
..asa ca pupici pentru retetele minunate si indemanare! :)

Anonymous said...

Ce sa iti zic de Stefan m-a innebunit de data asta.De fiecare data cand lua o bucata imi spunea:"Asta e betooon":))
Oricum el e un dragut si ma incurajeaza mereu in experimentele mele culinare.
O sa fac o praji si pe gustul tau, cand am putin timp si te invit la o portie.Pupici

Anonymous said...

Cred ca e buna prajitura asta...am sa o incerc si eu...:D

Anonymous said...

Sa imi spui cum ti-a iesit :P

Anonymous said...

siropul se face la rece?

Anonymous said...

n-a crescut blatu, esuata incercarea :( si nu-mi dau seama unde am gresit

Deea said...

Siropul se face la foc, dar lasam la racit si apoi insiropam.

Deea said...

Imi pare asa rau ca nu ti-a crescut blatul...:(
Eu l-am facut intr-o tavita 24 cm/ 24 cm, destul de mica, poate l-ai facut intr-o tava mai mare si atunci asta ar fi cauza.
La fel si cuptorul depinde cum coace de bine.
Oricum blatul nu e foarte foarte gros , tre' sa iasa cam 1cm si 1/2 sau 2 cm.
Te pup si sper ca data viitoare sa iasa.

Anonymous said...

intradevar, si eu cred ca a fost cam mare tava. oricum sotul a mancat-o toata, era ca un blat de pizza :), dar la gust a fost buna.