Saturday, May 09, 2009

Tort Kinder Pingui




Reteta am luat-o de pe blogul Amaliei, care m-a convins pri sa incerc si reteta asta.Te pup Amalia pentru toate retetele minunate si ideile pe care le impartasesti cu noi.

Reteta suna cam asa:

Foi:

-10 oua
-200 grame zahar
-5 linguri pline cu gris
-5 linguri pline de faina
-5 linguri pline de cacao amara
-5 linguri de miere
-1,5 pac. de praf de copt
-1 praf de sare
-50 ml lapte
-270 ml ulei

Glazura 1 (peste crema)

-120 grame ciocolata de menaj
-70 de grame de unt
-1 lingura de apa
-2 linguri de ulei

Glazura 2 (pentru finisarea prajiturii)

-220 de grame de ciocolata de menaj
-100 grame de unt
-3 linguri de ulei
-1 lingura de apa

1 lingura zahar praf

Crema de frisca:

-700 mll smantana pentru frisca - preparat gata indulcit
-3 linguri de lapte
-2 lingura de miere
-1/2 de lingura de esenta de vanilie

Pentru blat am separat ouale, am batut cele 10 galbenusuri cu zaharul si cu zaharul vanilat cateva minute pe viteza cea mai mare pana amestecul e o crema tare. am adaugat faina amestecata cu praful de copt, cacaoa si grisul. Trebuie amestecat usor. Am adaugat laptele, uleiul si mierea.

Amestecam compozitia cu cele 10 albusuri batute spuma tare, cu praful de sare.

Cantitatea rezultata se imparte "la ochi" dupa cum ne sfatuieste Amalia :P, in 2 parti egale.

Coacem 2 foi la cuptor.

Facem glazura 1, topind toate ingredientele fara a lasa sa fiarba.

Mixam frisca cu intaritorul.Adaugam laptele, mierea, esenta si mixam din nou.

Turnam jumate din frisca pe o foaie si peste glazura nr. 1.Dam la frigi cateva minute pana se intareste glazura.

Preparam glazura nr 2 si o lasam la racit.

Peste glazura nr 1 punem din nou frisca si apoi a -2- a foaie si glazura nr. 2

Reteta o gasiti mult mai frumos explicata si mai detaliata pe blogul Amaliei.Kinder pinguin

15 comments:

diamond said...

ah, de cand ma tin sa fac reteta asta! ai decorat tare frumos tortul, romantico!:D

Cristina said...

Minunat!Yummmmi!Noroc ca am facut si eu ceva azi cu frisca ca altfel pofteam rau la al tau minunat tortulet.Pupici.

Vicky said...

Super, arata de milioane, felcitari.

Sandy said...

Foarte bine arata tortul tau . Avand in vedere ca eu am probat reteta si este foaaarte buna acum salivez langa trtul tau :)

Amalia said...

Hey ce frumos l-ai ornat :), foarte bine arata, felicitari !

diana said...

Imi place si mie, cred ca e foarte bun. Te asteapta cateva premii pe blogul meu.

Bucataras said...

Bucatarasii te saluta si te invita la un concurs. Felicitari pentru site!

Deea said...

Diamond, iti multumesc.Sa stii ca si eu am ezitat mult pana m-am hotarat sa o fac.Tre' sa ai multa rabdare :P Pupici

Deea said...

Cristina,si mie imi place nespus frisca ... mi-am satisfacut bine pofta cu kinderu' Pup

Deea said...

Vicky, iti multumesc.Am vizitat si eu blogul tau ... mi-a facut cu ochiul praji cu rom si visine.:P

Deea said...

Alexandra ma bucur ca ti-a placut infatisarea tortului meu.Data viitoare te invit la degustare.:)

Deea said...

Ama scumpa te pup. Numai tu ai reusit sa ma convingi sa incerc reteta asta pe care o consideram GREAAAA.Te pup de mii de ori

Deea said...

Diana , iti multumesc pt premii.Fug acum cat am timp sa le ridic...ca altfel iar uit de ele cum am mai patit-o.Iti multumesc inca o data.

Deea said...

Am sa va vizitez situl , bucataras...daca am ceva timp am sa si particip la concurs.Numai bine!

Dana said...

ce bine arata! si nu e greu de facut! bravo! felicitari!